Total Pageviews

Tuesday, April 2, 2013

KAMI - episode 1

assalamualaikum uolls ! hehe

hai korang ! ehem, macam biase lah, blog yang bhabuk ni cuma ter update kalau ada pape yang aku rasa nak update. haha

fyi, i'm engaged bebeh. sangat2 lah x percaya udah hampir seminggu lebih jadi tunangan orang. tak sangka sebenar nya. sekejap je, dah lepas pon stage ptama. alhamdulillah !

ramai yang x sangka aku ngan dia ni. let me call him 'tojam'. hehe. pada yang x tahu, moh i share sikit ye macam mana kami kenal, macam mana jumpa balik, n macam mana kami sama2 tgerak hati untuk x nak couple, nak cepat halal ;)



  • dia kawan 1 teknik aku. kitorang 1 sekolah dulu masa form 4 n form 5. x ingat aku tahun bila. 2005-2006 kot
  • orang panggil dia tojam, orang panggil aku semah =.='
  • dia AJK sukan, aku top 10 student perempuan paling nakal. * nice kan ?
  • dulu masa kat sekolah, bergaduh je ngan mamat ni. bukan btumbuk. tapi biasa la, perangai aku pon x berapa nak perempuan sgt. haha !
bila kami jumpa balik ? masa wedding sedara 'kami' kat batu pahat. bulan 10. taun lepas. aku x ingat tarikh nye tapi dia yang ingat, it's 28 october 2012, ahad :)

nak tau macam mana detik2 kami jumpe balik after 6 to 7 years ? kejadian ni blaku depan mak bapak dia ye kawan2. so sila bayang kan keganasan aku.

aku nampak dia ngan parents dia mai masuk kwsn wedding tu. macam kenal. so dengan ganas nye aku jerit

" zam ! woi zam ! zammm !! zam ! woi ! "
dia x dengar langsung. aku kecewa. aku cuba try lagi sekali. ok, aku betol kn, ni jerit bukan sebab aku nak usha dy ye, nak dy nengok aku je. HAHAHA

" woi semah !"
" woi zam ! apa kau buat sini ha ??! "
" teman parents aku lah, ni rumah sedara aku la gila"
" pergh, ni pon uma sedara aku. sedara lah kita eh HAHA"


" mah, makin gemok dow kau !" " muka mengejek
" biase la tojam, bahagia, kena la gemok" * ayat cover =.='

borak2 kejap, masing2 sambung makan.

OK, AKU TERANG KAN LAGI SEKALI YE. kejadian ni jadi DEPAN parents dia n begitu lah first impression mereka terhadap aku. wanita yang @#$% apa ntah perangai. HAHAHA 

nak di jadi kan cerita, masa balik kami sama. so aku pon macam biasa la borak versi laki ngan dia, DEPAN MAK BAPAK DIA ye kawan2.

" woi zam, kau bila nak kawin gila ? dah tua kan !"
" aku tunggu kau kawin dulu lah !"

nak tau apa aku jawab ? berani mati punye statement
 " aku kan tunggu kau minang, baru lah aku ley kawin ! HAAHAH" gelak besorrrr

dah habis gelak masing2, baru lah aku perasan mak dia nengok kan je aku. PERGH. dengan ayu sopan santun, aku g kat mak dy, salam. nampak kan kongajo nye aku ? HAHAH

siap mintak maaf lagi, " mintak maaf cik x perasan, terlambat pulak salam" HAHAHAH damn =.='


ok dah. pastu masing2 whatassp lah, no masing2 mmg ada simpan. xyah la aku cte banyak, konon2 terputik lah cinta cintun. HAHAHAH pergh

di sebab kan, pd waktu tu aku dah nekad nak berubah, tinggal kan zaman teruk. cuba untuk jadi seorang islam yang betol. so mmg xde niat n xde aty langsung nak couple lagi. bagi aku, kalau ada pon yang sampai, biar lah yg terus nak jadi kan hubungan tu halal, xyah kapel lama2 bagai nak rak, last2 hampeh. 

so bila dengan dia, ehem, malu pulak nak cte. HAHA tapi yang paling penting aku nak,yg hari2 aku doa, 
" aku mohon DIA hantar kan orang yang mampu bimbing aku jadi lagi baik, tahu hukum agama "

dan hati ni mula tersentuh bila 1st time kami kuar, dia lelaki pertama yang ajak aku sembahyang. masa tu g jusco x silap aku. n bukan dari situ je aku cuba nilai, setiap hari, sampai sekarang, dia akan ingat tanggungjawab dia dannnn, yang mcm sejuk hati ni, setiap kali kami kuar, kami akan try solat dekat masjid yg blainan, kalau nak makan malam pon, tempat yang ada surau. subhanaAllah, xtau nak habaq, tapi aty gengster aku cepat tsentuh dengan sikap dy ni. alhamdulillah :')

tup2, after 2 month, kami decide pergi kursus kahwin. see ? so fast kan. 
dia cakap " benda baik buat apa nak tangguh2. insyaAllah, Allah akan permudah kan"\
aku ? apa lagi.. "meltingggggggggggg" HAHAHA


eh lagi satu lupa. paling kami nak sangat n teruja sekali, kitorang sama2 excited nak tahu apa reaction budak2 sekolah teknik dulu kalau tau ktorang together. HAHA and sperti yang di sangka2, suma cakap, UNEXPECTED ! hahaha kalau korang pon pikir gitu, lagi lah aku. sampai sekarang hehe



so sampai la ke tahap dia nak masuk minang. hati yang memang dah bsyukur sangat ni lagi lah berbunga. kelassss. hahaha 

setiap perempuan akan merasa perasaan ni, perasaan nak cantik2 masa tunang, sama2 plan nak bagi hantaran apa, itu ini. n for being honest, its a great feeling. ever. lagi2 lah dengan orang yg mmg kita syg n nak untuk hidup bsama, cewah.

ok dah. pasal persiapan tunang, pasal pelamin tunang ni, masa tunang sume akan ku cerita untuk next post ye. cukup lah untuk malam ni. hehe :)


bai korang ! tunggu episode sterus nye ye anak2 hehe assalamualaikum :)

1 comment:

  1. salam Ema

    Best jugak bile baca tentang babak2 perkenalan adik dengan tunang adik nie.. sayu pon ade jugak nie.. :)

    ReplyDelete